Happilymother

Alla inlägg under februari 2014

Av Fanny - 28 februari 2014 13:44

    Idag är ingen vanlig dag för idag är det min "mans" födelsedag hurra hurra hurra!

Detta ska firas med restaurangbesök ikväll och lillan ska med (får se hur det går). Första gången vi äter ute med henne.


har precis varit på stan för att kolla på lite välbehövliga kläder men som vanligt hittar jag inget till mig själv bara till Lowa och Johan.

Det är alltid roligare att handla till lilla loppan, för då är det ingen som tjatar på att man shoppar för mycket, för Lowa är värd ALLT :)


Nu är jag hemma och ska ta mig en god kopp kaffe .. det är FREDAG!

trevlig fredag alla

Av Fanny - 27 februari 2014 06:56

 

igår kom min kära vän och hennes son till mig och Lowa för att ta en promenad in till stan. Det blev lite fika, bus och shopping. Påväg hem gick vi inom hembygdsparken för att leka av dom små och för att hälsa på djuren dock lyckades lowa sova sig igenom hembygdsparken, men desto mer uppmärksamhet fick lilla M som klappade getter och fullständigt ÄLSKADE att gunga 😍

 

Idag blir en lite lugnare dag här hemma, har varit uppe med lillan sedan 05.30, behöver jag säga att jag är

trött?

 

vart tog vårt uppiggande vårsol vägen?

Av Fanny - 25 februari 2014 20:08

 jag vet inte riktigt vad jag tror och tycker om att tillföra kroppen proteinpulver efter träningen, för tyckte jag det verkade eätt löjligt.

men nu har jag iallafall bestämt mig för att testa och se om det kan ge ännu mer resultat, ska bli lite kul ändå!

Bara utav att få hem det med posten gav en ytterligare energi till träningen. Jag är verkligen taggad till tusen. 

har ni provat proteinpulver och vad tycker ni om det?


om inte jag skulle tycka om det när jag provat ett tag så vet jag iallafall att det är super bra att ha i bakning.

Kan göra super goda proteinpankakor och hälsosamma snickersbollar utav det 👍



Av Fanny - 25 februari 2014 11:19

 

Nu är det dags för babysim och jag måste väcka den a sovande lilla loppa, hon har totalt missat att det är efter allt dyk och plaskande man ska vara trött.

Men när hon vaknar nu och vi ska byta pm kommer hon bli SÅ glad för idag är pappa med :))


Av Fanny - 23 februari 2014 12:32

 

Vackra vårväder!!

idag är det sol och ett helt fantastiskt väder, vilken tur att vi bestämde oss i veckan att ha en riktig familje helg. Fri från fix och grejer. Så då fick det bli hembygdsparken idag (första gången för Lowa) hon älskar djur.. Skrattar hela tiden, älskar att se henne skratta, det är så man blir varm i hela kroppen!

Men höjdpunkten i hembygssparken var att gunga :))

Nu är det snart dags för Sverige-Kanada i OS-finalen! Hejja Hejja Sverige!!

Ha en trevlig söndag i vårvädret allihopa!

 

 

 


Av Fanny - 21 februari 2014 20:21

 

Tror jag har hittat min grej .. Det här med tabata träning är inte alls illa. Skulle LÄTT kunna göra det till en fredagsmys-aktivitet.

känns så skönt att ha kommit igång med träningen igen efter graviditet och förlossning. Nu känner jag mig motiverad till 120 % att träna som bara attan!! :))

Nu ska jag krypa upp i soffan hos min älskling och chilla. Imorgon blir det nytt träningspass på gymmet love it <3

ha en härlig fredagskväll 

Av Fanny - 21 februari 2014 07:38

Så är det sånt här uselt väder igen.. Kan inte bara våren komma hit nu. Allt mörker gör en deppig och framförallt shoppingsugen. Jag har shoppingförbud.. Buhu :((Iallafall så är där en grej jag måste köpa vår lilla tös älskar att öva på att gå (krypa, vad är det?) men hennes strumpor är alldeles för hala, så ett par moccasiner står högst på inköpslistan.Har surrat runt lite efter några söta lite roliga men hittar inga kul.Har ni tips på fina moccasiner? Isåfall vore ingen gladare än jag.Idag har vi inga större planer mer än tabata ikväll med min BFF Emma, gunulf.blogg.se så nu är det full fokus på att tagga till för det är ett riktigit svettigt 30 min pass me LIKE.Ha en fin dag i REGNET :(

Av Fanny - 20 februari 2014 08:29

Vad händer? Vart tar tiden vägen? Jag måste räkna om och om på fingrarna men det stämmer!

idag blir vår älskade dotter Lowa hela 7 månader. Hon har redan från början haft en tydlig personlighet, det är en dam med stark attityd och vilja. för att inte prata om ENVIS som både mor och far sin.

nu ska jag pussas vidate med lowa. ha en bra dag!


       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards