Happilymother

Alla inlägg under juli 2014

Av Fanny - 31 juli 2014 11:25

Gårdagen spenderade vi genom att bygga ett eget bord till altanen, blir väldigt bra.. Inte helt klart ännu men när det är det kommer där bild och beskrivning.

Kvällen spenderade jag med några utav mina töser nere på hamnkrogen i skälderviken.
Åt en bit mat pratade nutid och framtid, bröllop och släktforskning, bilar.
En väldigt bra kväll helt enkelt.

Nu har vi precis varit på prästsamtal och för varje dag som går börjat det kännas mer och mer verkligt.
Dock känner jag mig aningen stressad pga våra ändrade planer och att han som äger ställt för bröllopsfesten är svår att få tag på nu över sommaren.
Men det kommer säkert lösa sig. Gifta blir vi iallafall.. Med den förutsättning att vi båda säger JA!

Idag ska vi beställa min ring wiiiie...
Den ska vara rosé färgad med en halvmåne utav diamanter :)

Bye bye so looong

Av Fanny - 29 juli 2014 07:20

Här har ni mig..
Jag är sämst på att uppdatera min blogg känns det som.
Men det kan nog vara för att jag inte vill tråka ut.
Dagarna som varit med denna sommar värmen har i princip sett likadana ut.
Stranden, fika träffat vänner och familj.

Igår var vi och tränade på gymmet, benpass.. Så skönt.
Efter gymmet for jag direkt till frisören för konsultation utav håret inför vårt bröllop.
Nu har vi koll på ungefär jag ska ha det. KUL!

Sen blev det strandhäng och en cykeltur.

Idag får vi se vad dagen har att bjuda på :)

Jag älskar Johans snygga pose här haha

Av Fanny - 26 juli 2014 21:30

Usch, nu går tiden alldeles för fort känner jag. Hinner inte njuta, känns som man bara betar av dag för dag.

Man har vaknat packat väskan gått till stranden, hem grilla med familj eller vänner.
Knappt städat hemmet för att det varit för fint väder.

Idag firade vi världens bästa syster son Liam som blir hela 11 år idag.
Startade dagen med en födelsedagsfrukost med familjen som varade in i sen eftermiddag.. Mysigt!
Avslutade kvällen hos mina föräldrar för att hjälpa pappa att bygga sitt utekök.
Och imorgon bär det av till viken för släktträff.
Nu väntar filmkväll med syster yster och hennes kille.

Vi har även hunnit med uteservering med mammsen och pappsen

Strandhäng med bästa kompisen Melvin

Bästa kusinerna

Hjälper morfar

Hjälper morfar och pappa

Paus i snickrandet och murandet

Av Fanny - 22 juli 2014 21:58

Vi hade turen att få följa med våra fantastiskt fina vänner med deras makalöst fina båt på en övernattning i hornbeak igår.

Det känns verkligen som vi haft längre semesterdagar än vi har haft.

Åkte igårkväll, kom fram åt en god middag när barnen somnat, drack öl/cider spelade yatzy och snackade goja in på småtimmarna.

Gick och la oss (med tron om att det skulle bli en jobbig natt med två små barn i en båt) men tro det eller ej, vi vakande utav barnen först 06.40

Männen våra dukade då fram frukost och kokade kaffe medans jag och Emma tog barnen till bageriet för frukost frallor.

Sen blev det morgondopp, lunch och mys.
Och avslutade kvällen med grillning på Hallands väderö.
Nu sitter vi i soffan och bara njuter över våra två dagar vi haft.
Tack vänner

Kvällsmiddag

Morgonmys

Frukost

Busfrön

Drottningen på båten

Trötta barn

Våra män

Selie

Jag och min man to be

Bff's

Av Fanny - 21 juli 2014 10:56

Igår hade vi fått uppleva 1 år utav oändlig kärlek.
En kärlek som inte går att beskriva med ord.
Om man upplevt kärlek innan så är den inte i närheten utav den kärlek man känner för sitt barn.
Jag älskar Lowa mer och mer för varje dag, så mycket att det känns som där inte får plats mer kärlek innan jag spricker.
Vår dotter är mitt allt.

Att 1-år har gått så fort är helt makalöst.
06.34 igår var första gången jag fick upp henne på mitt bröst.
Där låg hon så liten så hjälplös och SÅ älskad.

Vi hade kalas för henne igår och det är så grymt härligt att se hur många fina människor Lowa har runt sig och som hon får växa upp med.

Igår var en bra dag och man såg hur Lowa bara mös sig igenom hela dagen.

Lowa på presentjakt

Första paketen öppnad. Lowa älskar att gosa och ta hand med bebisar och djur. Därför fick hon en egen liten docka som hon matar för fullt

Melonhjärtan

Ska det va så ska det. Man fyller bara 1 en gång

Tårtdax

Snacka om att vara i centrum

Dagen avslutades på uteserveringen Åkanten i stan med härligt sällskap.Såå mysigt

Av Fanny - 19 juli 2014 20:44

Idag är dan före dan före Lowas 1-årsdag!!
Därför har vi haft fullt upp idag med att baka tårtor, kanelbullar, chokladbollar inför morgondagens fika kalas.

Vi har också fått borra fast en fasadflagga det är ju ett måste.. Dock en liten söt en bara.

Innan alla förbredelserna var vi på stranden med Lowas farmor och farfar.
Det kom ett par fina vänner och tog ett snabbt dopp med oss i havet.. Hela 23 grader .. Inte illa för att vara Sverige. Det är helt galet vad Sverige är vackert denna årstiden om vädret får vara såhär.
Jag går runt i en glädje bubbla när sommaren är såhär.. Love life!

Nu håller vi tummarna för lika härligt väder imorgon också..

God kväll allihopa

Lowa med sin farmor

Törstig tjej

Rosa strössel till chokladbollarna

Paketen väntar

Av Fanny - 18 juli 2014 20:23

Idag är det bara 50 dagar kvar tills vi blir man och fru... Wiiiiie!

Sitter här och fixar ljuslyktor som jag enkelt gör utav diskade barnmatsburkar och snöre.

Letar även frisyrer ska på konsultation utav håret på tisdag.. Ska bli spännande :)

Mina ljuslyktor

Med denna härliga utsikten ska säkert bröllopsfesten kunna bli bra

Av Fanny - 18 juli 2014 19:55

Ja köpte man ett gammalt hus får man skylla sig själv.

Alltid finns det något att fixa med.. Dom första dagarna på vår ledighet tillsammans har inneburit fönsterbyte, städning..
Denna fina sommardag har vi spenderat på tippen .. Slängt massa skräp. Man är trött men skönt när det är gjort.

Jag har nu hittat nytt projekt, ska snickra ihop mitt eget bord att ha som utemöblemang.
Får nog inhandlas plankor imorgon :)
Resultat får ni efter helgen, för nu i helgen har vi en liten 1-åring att fira..
Helt galet att vi haft en dotter i snart 1-år.

Igårkväll satte värkarna igång och jag minns hela dagen i detalj.

Två dagar kvar tills denna loppa är 1

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards