Happilymother

Alla inlägg under maj 2014

Av Fanny - 30 maj 2014 07:41

Nu har jag varit vaken i 1,5 h.. Jag är trött. Gick och la oss sent (mot vad vi brukar) då vi var och grillade med Johans släktingar från Sälen igår.
Lowa envisas med att gå upp kl 06.00 varje morgon fast att hon somnar kl 07.30 igen ALLTID. Varför inte bara ligga kvar och sova lite till då?
Nej vi ska upp vi ska leka och vi ska somna om.. Och här sitter jag 2 koppar kaffe senare, inte en chans att jag kan somna om igen nu.

Idag blir det en familjedag, kanske någon promenad, fika i solen och ev hembygdsparken.
Sen ska det hinnas med lite bröllopsplanering också, kolla på lokalen och boka maten.
Får se vad mer dagen har att bjuda på.

hej svej!

Bild från igår på vår dotter Lowa och min man2be.
När vi trädgårdsfixade

Av Fanny - 28 maj 2014 20:27

Idag har min dag ägnats åt enbart rensning mellan stenarna till vår entré.
Och rensat i stigen som går runt huset. Puh, vilket jobb!
Detta slitande har resulterat i en värkande rygg och en värkande tumme haha. Men nöjd är jag!
Imorgon kommer mer singel som ska läggas i gången.
Det är en nödlösning som ska få vara tills nästa år då vi sattsar på trädgård, plattläggning och måla huset.
I år satsar vi på bröllop och fönsterbyte.

Igår var jag ute och sprang förresten.
Körde en 5km vid havet för att sedan avsluta med intervaller i den jobbigaste backen som finns. Men skönt var det när det var klart.

Nu väntar långhelg tillsammans med familjen.. Älskar det!
Ha en bra kväll allihopa

Vi hann med en snabb sväng hos mormor också. Då Lowa fick äta ur egen skål

Roligare att kleta

Sen fick hon leka av sig lite emellan rabattrensningen

Av Fanny - 26 maj 2014 20:40

Av Fanny - 26 maj 2014 20:29

Jaha så var det min allra första morsdag igår, lowa hade inte hunnit fixa något pga att vi varit i Turkiet ;)
Men hon sa att jag ska bli bjuden på lunch nu på fredag istället mysigt!

Igår firade jag och mina syskon världens bästa mamma med en gofika.

Förresten vill ni veta något fruktansvärt?
Igår på morsdag och allt så hände något sååå hemskt.
Jag skulle byta blöja på Lowa men hon var trött och sprallig, på något sätt lyckades hon glida ur min hand och trilla ner från skötbordet..
Hemska mamma... Hur kunde jag låta det hända? Hon blev ledsen och grät och var otröstlig. Men det gick över när kusinerna till henne kom och vi skulle upp och rösta.

Sen var hon glad som vanligt men vi valde ändå att åka till akuten och dom sa att det inte var någon fara. Puh!
Kommer aldrig mer använda skötbord.

Idag har varit en fantastisk dag.. Jag min blivande svägerska och Emma med våra barn åkte till Halmstad och hälsade på Emmas blivande svägerska.
Vi åt lunch, fikade med kaffe i solen pch bara mös medans barnen lekte av sig.

Lowa tappade sin apa någonstans i Halmstad och vi letade och letade men någon hade tagit den (apan ät från Ica childhood och omöjlig att få ag på) men som tur är skrev Lowas moster ut på Facebook och letade reda på snälla människor som kunde tänka sig att ge bort sina..
Så nu har lowa dubbeltupp utav dom och somnade gott med sin apa precis.
Tack fantastiska människor

Av Fanny - 24 maj 2014 20:04

Borta bra men hemma bäst.
Då har vi landat här hemma och gjort oss hemmastadda igen.

Mamma och pappa var och hämtade oss på flygplatsen igår.
Lowa blev såå glad över att träffa dom igen och i välkommen hem present fick hon ett flygplan från fisher price som hon älskar.
Det var så kul att komma hem och se hur glad lowa blev över att se alla sina leksaker igen.

Idag har vi varit och ätit frukost hos mina blivande svärföräldrar, super mysigt och även där blev Lowa super glad över att träffa dom.
Sen har vi kommit igång med träningen igen (efter all inclusive veckan har man ätit endel.)

Och nu ikväll var Emma och melvin här och åt, lekte och mös.
I vår sallad idag hade jag förresten dekorerat med tusenskönor som går att äta. Så vackert i salladen.

Nu väntar underbar Champions league final (suck).

Tusenskönor

Kolla förresten Lowas nya skor. Söta ellerhur? :)

Av Fanny - 22 maj 2014 10:10

Vi säger skål! Såhär dax på morgonen säger vi redan skållning avnjuter en rom och Cola i solen sista dagen på semestern.

Vi har haft det underbart och Lowa sov inatt sin första hela natt utan att vakna en enda gång.
Sov som en stock mellan 21.00-06.30
Helt fantastiskt och vi känner oss som nya människor.

Nu ska jag hoppa i pluret. Ha en bra dag allihopa.

skål och hej!

Av Fanny - 18 maj 2014 10:49

Jaha så sitter vi här och njuter i solen.
Lowa fullkomligt älskar det.. Bada är det bästa hon vet, så igår fick vi köpa en racerbilsimring till henne som hon flyter runder i.

Denna semestern är verkligen som att vända på en hand till skillnad från våra andra semester resor.
Men helt klart till det bättre.
Trots att man inte kan sola äta och bada precis när man vill.
Men stressen över att få en fin bränna är helt bortblåst och det är sååå skönt.

Morfar vinkar av oss på föygplatsen

Framme på rummet

Tittar på poolen

Snart första doppet

Sussar i skuggan

Så vi passar på att ta en öl

Majskrok

Antika side

Hamnpromenad

[Bild]

Av Fanny - 16 maj 2014 11:39

Då var dagen här. Lowas första resa.
Vår första FAMILJESEMESTER!

Det är sjukt att ens liv har förändrats så totalt sedan detta lilla underbara liv kom till världen.

Jag och Johan har alltid älskat att resa och har sett mycket utav världen. Men att åka på en backpacksemester bara vi två må vara helt annorlunda än att åka en familj på charter resa.. Ska bli så spännande att få uppleva en ny upplevelse utav livet.

Det är också för första gången som vi har lyxen att åka utomlands från Ängelholm.

Nu sitter vi i soffan och inväntar skjuts till flyget av pappa.
Och jag måste erkänna att jag har lite resfeber och jag har blivit lite flygrädd.. Men det får man tänka bort.
Ha det nu så bra alla fina människor.

(Förresten Lowa överraskade med att gå flera steg själv idag och dessutom sätta sig ner på rumpan när hon trilla) 9 månader gammal det är duktigt!

Vem kunde tro att handbagaget skulle se ut såhär någon gång?
Dödsviktigt att apan ska få följa med på semester

Färdigpackad och redo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards